26.1.12

Kalaulah saya sempurna...

Salam...



kalaulah saya sempurna
saya akan cakap benda yang baik-baik
selalu bersangka baik
saya selalu puji orang, senangkan hati orang

kalaulah saya sempurna
saya akan buat perkara yang baik-baik
seharian dan semalaman berzikir mengingati Sang Pencipta

kalaulah saya sempurna
hati ini akan dijaga bersih
tidak akan membenarkan titik-titik hitam melekat
menggelapkan hati menerima cahaya Yang Maha Penyayang

kalaulah saya sempurna
kalaulah saya sempurna
kalaulah saya sempurna...

tapi beb,
kalaulah kita sempurna,
kita bukan manusia tapi malaikat
yang punya hati bersih, suci lagi murni

kalaulah kita sempurna,
kita bukan di dunia tetapi di syurga
yang tidak melakukan silap dan tidak perlu bertaubat

kalaulah kita sempurna,
dunia aman lagi tenteram
masyarakat hidup harmoni
tiada rasa takut, bebas berlari-lari

beb,
usah soal "kalaulah saya sempurna" sebab kita takkan sempurna. tetapi ajaklah diri untuk menjadi sempurna. Yosh!

2 comments:

Anonymous said...

Wuw! Sukaaaa entri ni

alifzaimimra said...

Anonymous:
jazakallah.. mana yg baik, manfaatkan. mana yg buruk, mohon maaf dan tolong betulkan. :)