7.2.11

With Him, there's hope

Salam...

tadi baru lepas jumpa supervisor untuk bincang perihal FYP. mesin yang saya nak guna ada masalah. kena repair. nak repair pun kena buat surat, uruskan birokrasi semua. draf tesis kena hantar hujung bulan depan. ada la dalam 7 minggu lagi. sampling (perkara yang dikira paling utama) belum buat lagi. mesin tu perlu untuk analisa sampel.

saya dah takda perasaan. semangat lagi la hilang melayang entah ke mana. padan dengan muka mungkin. Ya Allah, ampun..

bincang punya bincang..(takda la bincang pun, kawan yang banyak tanya. saya tolong dengar je..) rupanya ada lagi satu mesin yang jarang orang guna. mesin tu fungsinya lebih baik daripada mesin yang saya nak guna. sementara nak repair ni, boleh la tunggu kebenaran nak guna mesin yang jarang guna ni. lega la kejap. alhamdulillah..

selepas habis perbincangan, saya mesej tanyakan company tempat saya tempah barang saya. "bagi dalam 4 minggu lagi ke.."


(_ _ )"



Hati cakap, "awak, sabar ek. buat la tesis tu dulu."
Dr. cakap, "kita doa banyak-banyak."


baik!


nota: that song tells everything I'm feeling right now. well, almost everything.

8 comments:

~~DucKneSs~~ said...

iALLAH everything will go as planned..let us pray together..

semangat jangan bagi ilang k..kasi pam bg menggebu balik semangat tuh..

Fwoggie said...

There must be 'somethg' for u then. Insyallah.

Lets do it together! Go go FYP!

wink wink

Get well soon (^_-)

As said...

yang penting lecturer faham dan bagi semangat.... :)

alifzaimimra said...

duckness:
aameen..

fwoggie:
mungkin. uhuk2

as:
terima kasih, As. :')

Ku Nonie said...

chaiyok2 hawa!!!

arcane said...

i had my tough time too during my fyp..
it was tiring and too much hopes involved..

kuatkan semangat..kuatkan semangat sehingga saat terakhir submission mahupun ketika pembentangan kelak..

Allah knows the effort u have put in..

my prayers may u manage to go through this at ease.i'Allah..
ameen..

Nini Hartini said...

lama x singgah blog hawa. still ingat akk x?

alifzaimimra said...

nonie:
syukran nonie! bila mau belanja ni? :P

arcane:
ahlan wasahlan! syukran jazilan, arcane. doa kamu saya aameenkan. :)

tsuwaibah:
mesti la ingat. akak sihat? :D