19.3.11

jom tengok Supermoon! ^_^

salam semua..

sekarang ni saya dekat makmal teman kawan buat kerja. jam 10 malam waktu Malaysia. jarang saya nak duduk makmal sampai malam. saya baru lepas run mesin petang tadi. esok baru tengok result. rasa lega sikit bila dapat run. nak sediakan bahan kimia bukan macam buat air sirap. ada sukatan tersendiri. silap sikit, kena adjust sana, adjust sini..tak pun kena ulang buat balik. kalau jumlahnya sikit macam 10 mL ok lagi. kalau 1 L, jenuh..memang cabaran la. lagi-lagi kalau bancuh pakai air yang ultra pure yang susah nak cari melainkan kalau ada mesin tu kat makmal sini. nak guna air tu pun kena berjimat. kalau salah bancuh, rugi tang air tu..nak dapatkan air tu pun susah. mujur penyelia saya tolong carikan. terima kasih, Dr. hee~~

bab kerja makmal dah OK, boleh uruskan. tengok result esok macam mana. insyaAllah boleh sampling lepas tu. hehehe

OK, tu pasal kerja makmal. kerja tesis lak, sedang diusahakan. sampai situ dulu cerita FYP saya k. :)

cerita pasal hidup lak. minggu lepas saya balik rumah. sepupu saya kahwin. saya kena balik untuk tolong bagi bunga telur. dapat baju baru mak saya belikan masa pergi Jakarta. saya pakai masa kenduri hari tu. hee~ syukur dapat balik kejap. hilang kejap penat kampus dan dapat jumpa keluarga dan sedara-mara semua. tenang kejap hati. ~^_^~

sambil-sambil tunggu kawan, saya tengok cerita Rapunzel. seronok! sangat!! tengok banyak kali pun tak jemu. boleh hilangkan tekanan tengok cerita ni. hee~

OK lah. kawan dah ajak balik. ada peluang saya pos entri baru. ok? :)

ni lagu feveret saya dalam cerita ni. fokus kat frying pan tu. frying pan sangat berguna dalam cerita ni. hehe~



best kan? hee~





nota: saya ada rasa macam Rapunzel rasa dalam lagu ni klik sini. when will my life begin..i wonder..

nota.2: jom tengok Bulan malam ni!

No comments: