28.5.13

Sepotong Hati Yang Baru

Salam semua.



Kompilasi kisah-kisah hati yang terkandung di dalam buku ini diberikan oleh sang kakak untuk saya membacanya. "apa benar sang kakak mau beri saya baca buku ini? apa saya perlu hati yang baru?" itu ekspresi pertama saya. musykil. "mungkin aku perlu hati yang baru," kata hati yang positif (positif la sangat~)

saya agak menyesal selepas selesai membaca buku ini tetapi saya tidak mahu ulas panjang. cukuplah dengan perkongsian dan bebelan bersama sang kakak kerana kesan buku ini membuatkan saya yakin yang saya punyai sekeping darah bernama Hati dan Hati saya hidup. pada pendapat saya, jika anda mengharapkan agar memperoleh Hati yang baru, buku ini jauh sekali mendapatkannya.

apa yang menarik tentang buku ini, kita tidak perlukan hati yang baru tetapi harus terima hakikat bahawa hati kita hanya satu dan hati itu hidup jika hidup itu dilalui dengan penuh rasa. tidak mustahil jika hati itu ada bahagian yang terhiris, luka, berlubang, ditampal atau berbalut. itulah tanda hati yang hidup.

apa yang menarik lagi, kuasa Cinta itu memang ternyata hebat! serius! moga saya peroleh kuasa Cinta ini agar diri lebih dekat dengan Sang Pencipta dan kekasihNya.

oh ya, penulis buku hebat ini iaitu Tere Liye ialah seorang arjuna. no wonder jiwang but jiwangnya membina. sekian.



hm..terima kasih, kakak. sekian.

2 comments:

Dendei said...

nah, bukankah cuma dengan kesakitan kita bisa belajar banyak tentang kehidupan? ;)

Azmar Ahmad said...

akak, itu biasa cuma sekarang saya sudah bahagia. tamo sakit-sakit. no good. hehe.. jazakillah wa tabarokallah, kak. ;)