24.4.09

dear book fair, u rock!

salam people...


i went to the Book Fair yesterday with my roomate.


i bought 6 wonderful books. yeay~~


they are:
  1. 7 Formula Individu Cemerlang - Dr. Danial Zainal Abidin
  2. Salahudin Ayubi Penakluk Jerusalem - Abdul Latip Talib
  3. Ketupat Cinta - Faisal Tehrani
  4. Saasatul Ibaad - Faisal Tehrani
  5. Life is an Open Secret; You, Me and We - Zabrina A. Bakar
  6. Men are from Mars, Women are from Venus - John Gray

this was my first attempt in buying English books. ok, i bluffed. but actually, i usually just borrow them from my friends. but i guess they're worth reading. peace


that evening we went for makan-makan at my girlfriend's house in Gombak. it was fun.


i had a lot of fun yesterday. really. it was the best day ever. maybe because it's been so long since i visit KL.. or maybe because i bought FT's books.. hehe..dunno.



alhamdulillah...

~^_^~

6 comments:

As said...

yang number 5 tu memang rock, bulan march lepas as ngan wa amik jugak skali ngan lagi satu punya ;)

yang num 6 tuh hawa nanti beli ah skali why mars and venus collide from the same writer..yang tu best~!

alif zai mim ra said...

as: "...skali ngan lagi satu punya ;)" maksudnya? yang no 6 ada sekuel ke? menarik! ;)

ilham nur said...

John Gray dah buat banyak sambungan tentang buku tu. Lebih daripada satu, rasanya. Macam Covey jugalah kira-kiranya lepas 7 Habit meletup. Saasatul Ibaad, saya ada. Ketupat Cinta dah diikuti waktu dikeluarkan Harian Metro dulu.

alif zai mim ra said...

ilham nur: yup, buku John Gray itu buku lama. sangat lama. dah ada sejak saya di bangku sekolah lagi. kira 'old skool' gak la. teringin untuk baca sebab buku itu direkemen oleh Ustaz Hasrizal. saya pasi ramai yang mencari-cari buku tu sekarang. ;)

kebanyakan buku yang saya beli tempohari adalah buku yang sudah lama diterbitkan. cuma saya hanya berkesempatan untuk beli semasa Pesta Buku hari tu. ~saya rindu pada buku~ huhu

Matematis Muda said...

erm nak cakap satu benda je
buku nombor satu adalah sangat Hawa
haha

alif zai mim ra said...

MM: 1 jawapan skema untuk ko: erm..ko nak baca? aku leh pinjamkan. :P