14.5.09

keranamu, kelas BM...

salam semua...

alhamdulillah, selsema dah kurang. cuma sekarang ni batuk-batuk sikit. tapi nanti baik la tu. terima kasih kepada mereka yang prihatin. ;)

rasa syukur sangat dapat rasa sakit walaupun selsema. Alhamdulillah. sekali-sekala, dapat la rasa nikmat sihat tu macam mana, kan? tak dapat tidak, dapat juga kita rasa ujian daripada-Nya walaupun kena selsema.

ini baru sikit. baru sehari dua. bagi mereka yang sering diuji dengan kesakitan, saya kira mereka lagi bertuah. bukan sebab mereka boleh dapat surat cuti (baca: MC) selalu, tapi kerana mereka antara yang terpilih untuk menerima ujian-Nya. tapi tak semestinya asal sakit je ujian Allah. ada banyak lagi. ujian dalam persahabatan, ujian dalam hubungan, ujian dalam kewangan, ujian dalam menempuhi kehidupan..macam-macam la. boleh kata setiap perkara itu ada ujian-Nya. em.. boleh faham, kan? takpalah. apa-apa pun, moga Allah berikan kekuatan dan kesabaran selalu. :)


baiklah. ketepikan soal sakit sebentar. sekarang kita akan berpuisi pula. :P


tajuknya Keranamu, Kelas BM. (bacalah macam mana kalian nak baca pun. :P)


keranamu, kelas BM..
aku belajar sejarahmu
aku belajar asal-usulmu..
aku belajar menjadi Melayu...

keranamu, kelas BM..
aku kenal aksara
aku kenal Za'ba
aku kenal pola keselarasan vokal juga...

keranamu, kelas BM..
aku berpuitis...
bermula dengan syair
kemudian pidato..
kemudian... mungkinkah sketsa?

Alhamdulillah, aku bersyukur..
walau dalam kekurangan
ku mampu jua menghadapinya
sekurang-kurang, aku sudah pernah menghadapinya..
Alhamdulillah...





cukup la tu. terlebih puitis la pulak. bagi sesiapa yang minat berpuisi, sudi-sudikanlah diri melawat laman Arena Puisi. saya pun dah lama tak ke sana. Jom! ;)

nota kaki 1: kebetulan tajuk persembahan saya tadi "Rakyat Sihat, Negara Sejahtera". macam tau-tau je. :P

nota kaki 2: kepada Cikgu Fuziah, cikgu-cikgu yang pernah mengajar saya, dan semua yang bergelar guru, Selamat Hari Guru, cikgu!
terima kasih atas tunjuk ajar kalian kepada kami. tanpa cikgu, kami mungkin bergelap, kerana cikgulah pelita kami. :)

4 comments:

3p4h said...

2 thumbs up utk ckgu Fuziah!!! Yeah! =) Kem slm along kt ckgu ya.. He5

tusky said...

it was bored to know that we need to learn all the susur galur stuff for bahasa melayu.. hahahaha

but then again,
without those confusing susur galur
we are nobody..
hahahahaha

p/s: nanti aku link blog kamu

alif zai mim ra said...

3p4h: ber"thumb"2 lah. hehe. kirim la sendiri. :P

tusky: betul betul betul. :P

p/s: ok. nanti sy buatkan pautan ke blog kamu juga. :P

Paksi said...

Jom sertai komuniti paksi.net! Dengan penampilan yang lebih anggun dan ceria

- artikel tarbiyah, cerpen dll
- muat turun ebook, mp3, buletin ar-risalah
- dengar radio online (IKIM dan Nasyid fm)
- forum
- submit link blog anda
- tonton koleksi video menarik
- dapatkan kartun, wallpapers dll
- hantar karya anda (kartun, wallpaper, artikel)
- tinggalkan testimoni anda

Jom bersama membina generasi baru. Semoga usaha ini barakah.