20.7.09

Minggu Pertama Persekolahan dan Nikmat Sakit

salam semua...

sihat? hehe.. saya kurang sihat. *uhuk2*

yup, minggu pertama persekolahan tidak sesibuk mana.
kelas imunologi dah nak habis satu bab..
kelas patologi baru warm-up..
kelas farmakologi akan mula 2 minggu lagi..
(subjek semua berkaitan penyakit.. ni yang suka nih.. :P)

petang masih lapang...sesi makmal belum mula lagi..

hmm.. sepanjang waktu lapang dihabiskan dengan terlantar di atas katil.
2 kali pergi klinik.
kali pertama sebab sakit tekak. ada infection.
doktor bagi antibiotik untuk tekak dan ubat batuk yang mengantukkan.
sekali makan, tidur untuk 3 jam dan mungkin lebih. hehehe

kali kedua sebab demam. kesan infection mungkin.
tekak dah tak sakit tapi suara dah lain macam.
telinga berdengung buat beberapa ketika.
doktor bagi paracetamol, antibiotik, dan ubat selesema yang mengantukkan.
sekali makan, tidur dan bangun semula untuk makan je. hehehe

bunyi macam teruk je, kan?
hehe..takda la teruk mana. siap boleh pergi joging lagi. tapi tak lari la. hehe


hujung minggu lepas lagi best..
Sabtu pergi Kemaman..jalan-jalan cari pantai. siap boleh kutip umang-umang dan mandi kat Cherating.
Ahad pergi Sg Panching. mandi sungai. seronok. :D


hari ni, mula rasa pening sikit. hmm...

takpalah.. nanti baik la tu.

yang pasti, ni bukan H1N1 ek. PASTI. doktor pun tak cakap apa-apa.

tapi mungkin sebab cuaca yang tak menentu. bumi Kuantan ni mendung memanjang akhir-akhir ni..


tu lah..dulu nak sangat demam. tup-tup..Allah bagi seminggu demam..ni pun belum baik lagi. Allahu Akbar!

apa-apa pun, bagi mereka yang sihat, gunakanlah keadaan sihat tu sebaik-baiknya. jangan ponteng kelas, jangan ponteng meeting (takda kaitan pun..hehe).



ingat 5 sebelum 5. ;)



maka nikmat Tuhan yang manakah yang dikau dustakan?
surah ar-Rahman





Wallahua'lam.


nota kaki: oh ya.. tahu kan PPSMI dimansuhkan?

6 comments:

Master J said...

suka ke subj2 2??haaa ni awal2 ni mmg suka..tggu lah..nanges nanti nk cover smua time2 exam hehe =p

a.K.u said...

Salam sayang...

Adik kiutku yg sunyi sepi...

Cian dia demam...

Jga diri deh..

Jaoh kat sana tu...

Akak x dpt nak jage...huuuu....

a.K.u said...

lupe lak..PPSMI...

memula dgr cam gelabah coz terpikir modul utk mentoring....nk guna English ke BM.....huhu....

alif zai mim ra said...

MJ: boleh tahan la subjek2 sem ni.. best gak. orang tunggu 2 tahun sebab nak belajar subjek2 ni. hehe

a.K.u: salam sayang kak dyll. ^_^
demam sebab rindu akak la ni. :P
hmm..pasal PPSMI ni.. hmm...

aRiff said...

apela Master J ni...demoralise junior plak...."junior"...haha...poyo je...mcm la senior sgt...bg la smangat ke...anyway, ktorg serumah pon ramai yg sakit tekak, selsema, batuk2, demam...xbaik2 lg...dahla time opraktikal ade exposed kat MTB (Mycobacterium tuberculosis), H1N1 la...

alif zai mim ra said...

ariff: betul la junior.. hehe
MJ saja nak takut-takutkan orang tu. takpe..itu satu cabaran. :P

kamu pun tak sihat ke? satu rumah sakit? bahaya nih.. dah sah kena kuarantin. :P