6.4.11

hari-hari terakhir FYP

salam..

alhamdulillah siap dah keje makmal. lepas ni analisa data dan siapkan tesis. insyaAllah lusa hantar draf tesis penuh. 18 April ni dah mula pembentangan. nerbes..nerbes..

oh ya, esok exam. hehehe..(gelak penuh maksud tersirat.. :P)


semalam duduk makmal sampai 3 pagi temankan kawan. sambil-sambil tunggu sempat buka Youtube cari dawahaddict punya video. dawahaddict ni vlog kepunyaan seorang muallaf dari New York bernama Peter. kenapa dawahaddict (da'wah addict)? sebab dia dah sangat 'obses' atau suka yang amat untuk berda'wah. berda'wah bererti mengajak orang kepada kebaikan. jadinya, beliau suka sangat untuk mengajak orang berbuat baik. bagus kan? beliau peluk islam ketika berumur 15 tahun dan sekarang sedang belajar di salah sebuah universiti di New York.

meh nak kongsi salah satu video beliau yang saya suka. ;)




senang faham kan? boleh la kita amalkan dalam kehidupan seharian. nanti buka bukumuka, silalah 'like' dawahaddict ya. ;)

ini yang saya perasan, ada beza Islam Warisan (seorang yang sudah islam sejak lahir) dan Islam Pilihan (seorang yang mencari Islam). mereka yang memilih/mencari Islam benar-benar menghargai ni'mat adanya Islam. moga kita juga tergolong dalam golongan yang menghargai ni'mat Islam ini. moga kita juga 'obses' untuk menyeru kepada kebaikan. aameen...





nota: doakan saya agar terus bersemangat dalam menempuh peperiksaan akhir semester dan pembentangan FYP nanti. jazakallahu khoir. :)

nota.2: salah satu impian saya tercapai semalam. alhamdulillah. nak tau apa? nantilah saya bagitahu ek. insyaAllah. hee~

nota.3: tahu tak pasal projek tanah jarang yang sedang dibangunkan di Gebeng, Kuantan? projek ni merupakan projek pembangunan tempat memproses bahan radioaktif. kalau nak tau lebih lanjut, gugel projek Lynas. di sini, saya mengajak semua untuk memprotes pembangunan projek ni sebab ia mengancam persekitaran kerana risiko radiasi radioaktifnya yang membahayakan kesihatan dan alam sekeliling. jom protes jom!

3 comments:

AHP Pie@Mohamad bin Wahid said...

slm...
t kasih bkongsi n3 yg lengkap perencahnya.

slmt maju jaya.

p/s- bru perasan psl projek lynas tu.

kembara mukmin said...

salam..alhamdulillah dh siap?? exam bila??

alifzaimimra said...

pohon_hijau:
wassalam. tengah exam sekarang. FYP bentang minggu depan. awak bila exam? tak sempat jumpa hari tu. jaga diri ye.. :)