15.4.11

kisah ringkas bersama anti-Lynas

Salam...

tengahari tadi hantar tesis. baru dapat e-mel daripada penyelia pagi tadi. ada yang perlu diperbaiki di dalam tesis. dugaan. tapi takpe. bersyukur dapat jugak repair tesis walau di saat akhir. nak hantar tadi bukan main berdebar lagi nerbes. maklum la.. tesis ni la yang akan diperiksa oleh para examiner nanti. huu..nerbes.. tapi lepas hantar tadi lega kejap. alhamdulillah akhirnya siap jugak tesis. :)

petang tadi buka puasa dengan geng usrah. semua pakat bawak makanan sendiri kemudian disatukan dalam satu talam. bermacam jenis makanan ada. nasi goreng pataya, rojak, mi goreng, dan kuey tiow. cukup semua rasa. hehe..

siap maghrib, kami berkongsi cerita. saya kisahkan tentang pengalaman saya ketika menghadiri taklimat Lynas baru-baru ni. malangnya, sampai saja ke tempat taklimat, saya baru dapat tahu yang taklimat tu dibatalkan. sempat la sembang dengan orang-orang yang datang. rata-rata kecewa kerana dimaklumkan taklimat dibatalkan tanpa pemberitahuan awal. ada yang datang sebab nak tahu dan faham tentang isu ni. ada seorang makcik berpesan, "you should fight for this. it's for your future, you know." saya kagum. mereka yang hadir sangat bersemangat untuk berjuang menuntut kebenaran. buat saya rasa macam mau jadi bersemangat macam mereka. ye, fighting! kawan-kawan yang mendengar kisah saya pun turut rasa kagum.

okeh, itu kisah Lynas. jangan berhenti berjuang ye! fighting!





nota: sempat juga gambar saya di-snap di tempat kejadian. malu saya. :P
nota.dua: pembentangan FYP minggu depan.. eh, nerbes lah~

No comments: