3.4.11

minggu terakhir FYP

salam semua...

saya sekarang dekat makmal..kerja makmal belum siap dan tesis kena hantar jumaat. doakan moga segala urusan dipermudah dan kerja dapat dilakukan sehabis baik. yang penting, sekarang ni saya perlu konsistenkan sikap positif. ya, sikap positif ya. banyak-banyak benda yang boleh kita ubah, sikaplah salah satunya. kita boleh pilih nak jadi malas. kita boleh pilih nak jadi rajin. jadi kalau malas, jangan salahkan Tuhan. itu salah diri sendiri sebab pilih untuk malas. ni tak sama tau dengan Qadho' dan Qadar. jangan samakan pulak. (dengar tu, Diri!)

ok, sekarang ni musim peperiksaan akhir semester dan semester ni merupakan semester terakhir saya. apa perasaan saya? tak teruja sangat sebenarnya memandangkan debaran untuk membentang FYP nanti sedang menakluk diri. yang pasti, apa yang berlaku selepas itu, saya tak boleh nak janji kepada diri. apa yang saya tahu, apa nak jadi, jadilah. dan setiap perkara dalam hidup yang berlaku selepas itu, akan saya hargai sehabis baik. (ok, saya rasa tak sabar pulak nak habiskan semester ni..)

ok, cerita tentang hidup. semalam pergi kenduri kahwin junior. ni kenduri kahwin rakan sekampus yang pertama yang dapat saya penuhi jemputannya. dalam tempoh 3 tahun di kampus, saya selalu dapat jemputan dan kad kahwin tapi tak berpeluang nak pergi. nak pergi semalam pun banyak cabaran sampai kena marah sebab lambat siap. -_-" maafkan saya, saya di makmal, kerja tak menentu. maaf kalau saya bawak kereta laju semalam. mujur kita semua selamat pergi dan selamat sampai. maaf. -_-" (tiba-tiba rasa bersalah sebab lepas geram..maaf..saya mengaku salah.. -_-")

siap ke kenduri, sambung lagi kerja makmal sampai maghrib. malamnya, junior datang bilik tanya pasal tajuk FYPnya. lepas tu sebelum tidur, saya layan lagu Sheila on 7 kat bilik sorang-sorang sampai ter-'karok'. melepas tensi mungkin. maaf la..bukan selalu. dalam bilik je pun. eheh

hari ni, sambil tunggu mesin tengah berlari (baca: run), saya cari lagu Sheila on 7. jumpa lagu 'Tentang Hidup dan 'Pasti Ku Bisa'. lagu ni saya tujukan khas buat FYP. wahai FYP, sekarang kita di tahap genting jadi marilah bersama saya, kita lakukan yang terbaik sehabis baik! Yosh!


ok Diri, yosh! Ya, Allah, permudahkan segala urusanku. Ya Allah, tolonglah aku untuk mengingati-MU, bersyukur kepada-MU, serta beribadah dgn baik kepada-MU. aameen..





nota: jom ke blog ni. bila saya baca entri-entrinya, saya menjadi lebih bersemangat. wahai AHP, moga kamu terus positif ye! ;)

8 comments:

aku HIV positif said...

salam,
subahanallah, Allah temukan sy dgn bermacam2 jenis sahabat yg sungguh hebat dan tabah.

jazakallah khier..., t kasih atas segalanya.

Fwoggie said...

All da best! Tabah!

alif zai mim ra said...

aku HIV positif:
wslm. subhanallah. moga terus positif ye, saudara. jazakallah. ;)

fwoggie:
all the best jugak!

~~DucKneSs~~ said...

yosh!!! sama2 usaha..meh..


so& memang best..suka jugak berkarok sendirian dengan lagu2 depa..hihihi

Kisah Aku... said...

all the best kak hawa!=)
kte plak start mula rasa debaran FYP setelah dapat tajuk ni.kihkihkih=p

alif zai mim ra said...

duckness:
yosh! SO7 best kan? tapi karok lagu SO7 boleh berbelit lidah sebab laju sangat Duta nyanyi. ehehe :P

kisah aku:
terima kasih, kak dodi! rasailah debarannya. :P
kalau nak tanya pasal FYP, tanyalah ek. mana tau boleh tolong. hee~

pOhOn_HiJaU said...

salam hawa..semoga Allah permudahkan minggu- minggu dalam semester akhir ni-zahirah UKM

alif zai mim ra said...

pohon_hijau:
wassalam, zahirah! aameen... eh, ada blog jugak ye kamu? :P