5.6.08

Respon Isu Uniform Sekolah

salam semua...

terima kasih atas respon-respon yang kalian berikan. saya amat menghargai respon kalian semua. :)

berikut adalah antara respon yang saya terima:

dammit: tak semestinya tukar, cukuplah kalau tak nipis, jarang, dan ketat.

Master J : colour is not the issue. if it was, all white baju wanita should be burnt. So the prob? perangai laki2 n ppuan2 remaja..ppuan kalo miang2 gatal2..dun b surprised if a guy wants to rape u. laki plak..kalo xleh kawal nafsu..what makes u any better than an animal?

Badrul Aini Sha'ari : pada pendapat ana, isu kefahaman islam harus ditekankan...kenapa mereka harus menutup aurat? sekadar fesyen? peraturan sekolah?

NMZ : takyah tukar warna pun takpe, tapi kena wajibkan tudung labuh sket la yang leh tutup blakang dan depan. sesetengah sekolah tak wajib tudung aite? kadang2 fikir balik, pinafore (betul ke eja?) yang lagi tutup aurat lak..hihi

berikut adalah pautan-pautan yang sempat saya ambil yang memberi respon kepada isu ini:


ada yang bersetuju supaya warna uniform sekolah ditukar. ada yang berpendapat bahawa tidak perlu ditukar warna uniform sebaliknya tindakan perlu diambil oleh pihak berkuasa. itu respon mereka.

jadi, apa pula respon anda? atau anda tiada respon?

prihatinkah anda dengan isu ini?


pedulikah anda?



terima kasih semua. harap ada lagi respon daripada yang lain. mana tahu, respon kita ini mendapat perhatian daripada mereka yang prihatin. :)



p/s: apa-apa pun, semua sudah tahu apa yang terjadi. jadi, kita semua kena ambil peranan dalam menangani masalah ini. jangan pula kita menjadi seperti katak di bawah tempurung. ingat ya..kita akan ditanya oleh ALLAH di padang mahsyar nanti akan segala perbuatan kita. jangan kita terkial-kial pula apabila di sana nanti. Wallahua'lam.

2 comments:

Matematis Muda said...

senyap..
sunyi..
sepi..
isu ini..

macam buih di lautan
hilang bersama waktu yg berlalu
pergi dan mungkin datang lagi
tapi mungkin yang datang itu
buih lain
mungkinkah?

alifzaimimra said...

senyap atau sunyi..yg penting kita suarakan pndgn kita. biarlah kte smua mnjadi buih yg berguna. buih yg membawa bersama suara-suara mutiara yg bernilai. let's voice up, people! make urself heard! :)