23.5.08

Tukar uniform sekolah???

salam semua...

"tukar uniform sekolah??"

"yang putih tu ke? kenapa? ada apa dengan baju tu?"

"takkan kamu tak tahu. baru-baru ni ada cadangan nak tukar warna uniform sekolah kita tu. ye la, kan. budak-budak perempuan sekarang ni selalu jadi mangsa culik dan rogol, mungkin sebab baju diorang jarang sangat sampai menarik perhatian kaum lelaki nih."

"lelaki memang macam tu. pantang tengok perempuan. kalau sampai panahan dier tu..apa lagi..ngap la..*sambil buat gaya buaya makan antelop* tapi perlu ke sampai tukar warna uniform? saya dulu pegi sekolah pakai baju putih jugak. OK je. takde pape pun."

"entah la..."


alkisahnya, apa pendapat anda pula tentang isu penukaran pemakaian baju seragam sekolah? respons anda amatlah dihargai. terima kasih. :D

6 comments:

dammit said...

tak semestinya tukar,cukuplah kalau tak nipis+jarang+ketat

Master J said...

colour not the issue. if it was, all white baju wanita should be burnt. maybe it's too jarang? But then again, why tukar seragam wanita bersekolah if wanita dewasa blh pakai bj jarang? ketat? its baju kurung. not ketat when u consider older women blh go out with tight baby t's on.

So the prob? perangai laki2 n ppuan2 remaja..ppuan kalo miang2 gatal2..dun b surprised if a guy wants to rape u. laki plak..kalo xleh kawal nafsu..what makes u any better than an animal?

MatematisMuda said...

sgt bersetuju
dgn dammit dan MJ
MJ gitu
haha

my opinion
erm
sbnarnya pnjg
tp mainly
aku sbg seorg yg sgt jarang bersosial dgn perempuan
sgt lah merasakan ancaman nya
pabila ada perempuan yg berpakaian
tengok-boleh-pegang-tak-boleh
dayem

salah tak kalau aku pegang jugak?

slackerz said...

cant agree more wif MJ..

Badrul Aini Sha'ari said...

salam perjuangan...

lagi entry psl isu ni...

pada pendapat ana, isu kefahaman islam harus ditekankan...

kenapa mereka harus menutup aurat? sekadar fesyen? peraturan sekolah?

NMZ said...

takyah tukar warna pun takpe, tapi kena wajibkan tudung labuh sket la yang leh tutup blakang dan depan.

sesetgah sekolah tak wajib tudung aite?

kadang2 fikir balik, pinafore (betul ke eja?) yang lagi tutup aurat lak..hihi