14.5.08

'SMS Merah' - kecoh sungguh!

"slm shbt2. diminta berhati2 apabila mendapat panggilan yg tidak dikenali di mana panggilan telefon yang bernombor panjang cth: +62852731520946 dan yang paling penting nombor itu berwarna merah. diminta jgn sekali2 menjawab panggilan tersebut. Ini kerana di indonesia sekumpulan penuntut ilmu hitam sedang mguji ilmu hitam mereka melalui telfon.jika sesiapa yang mnjawab pgilan itu akan berbuih dan akan mati selepas itu. ini mgkin nmpk mcm satu gurauan tapi prcayalah perkara ini benar2 tlh terjadi. even kes ni masuk berita kt indonesia n ia mula tersebar ke m'sia. doa2kanlah moga kita dijauhkan dpd sihir n sebrg gangguan syaitan. tlg sebarkan. seriously ni kes benar. dpt sumber sahih dr indonesia sendiri."

Salam semua...

Untuk pengetahuan semua, pernyataan di atas adalah khabar angin dan (tidak) sengaja disebarkan untuk menakutkan orang ramai terutamanya pengguna-pengguna telefon bimbit.

sila rujuk:
maaf kepada semua yang terlibat. harap kalian sebarkan perkara ini kepada semua.
terima kasih kpd saudara KM atas teguran membina saudara.


"Wahai orang-orang yang beriman! Jika seseorang yang fasik datang kepadamu membawa suatu berita, maka telitilah kebenarannya, agar kamu tidak mencelakakan suatu kaum kerana kejahilan sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu lakukan."
(Surah al-Hujuraat:6)


Pesanan daripada saudara KM:
ati2 penipuan HOAX and PESIN di HP dikauuww..
HOAX Itu Cuma Kerjaan Orang-Orang Iseng dengan beberapa alasan :
  1. Pengalihkan Perhatian
  2. Membuat Gempar/Teror
  3. Mengambil/Mencari Keuntungan
  4. Membuat Rugi Pihak Lain
  5. Persaingan Kotor
  6. Mencari Sensasi
  7. Membuat Panik
  8. Hanya Isu Ngak Jelas

PENIPUAN.....!! disini juga gitu, jam 10 dah suruh matiin, tujuannya kalau kita matiin hp kita, nanti penipu akan menelpon (misal) orang tua mengatakan bahwa kta kecelakaan dan kritis (misal) harus dioperasi, lalu minta uang secepatnya atau kita (misal) mati, kalau hp kita matikan maka (misal) orang tua tidak dapat mengkonfirmasi keadaan, dan karena bingung & takut & khawatir langsung mentransfer uang kepada si penipu, penipu tinggal mengambil uang dan melenggang pergi.

memang ada radiasi dari hp, tapi bukan malam saja, siang juga asal hp itu nyala. tapi radiasi itu kecil sekali dan tidak sampai membunuh namun mengurangi umur 1-2 thn (Jangan terlalu sering meletakkan hp dekat tubuh, terutama kepala ya!!) Tapi kalau ada yang pake alat pacu jantung, interverensi hp bisa mengganggu jantung dan orang nya bisa mati!


Pesanan buat kawan-kawan: kalau nak sebarkan sebarang khabar, tolong pastikan khabar yang hendak anda sebarkan itu telah dikaji dan dibuktikan kesahihannya.


Ya ALLAH. ampunilah aku. aku telah berdosa.
Ya ALLAH. jauhilah kami daripada bencana kelalaian.
dekatkanlah hati kami denganMu, Ya ALLAH...
aameen...

1 comment:

Llyod said...

Hanya Allah yg sahaja yang berkuasa mematikan kita..bukan mahluk ciptaan-Nya.