15.7.10

Ahlan Wa Sahlan ila hazihil Jaami'ah :D

Salam semua..

Minggu ni minggu pertama untuk semester pertama di bumi Kuantan. ececeh.. ayat macam budak Tahun 1 tapi realitinya dah Tahun 4. terasa kejap je masa berlalu. tup tup, mau grad sudah. insyaAllah.

kepada adik-adik junior, ahlan wa sahlan akak ucapkan. belajarlah sepuas-puasnya. baik di dalam kelas, mahupun di luar kelas. timba pengalaman dengan senior, sesuaikan diri dengan tempat baru. takmo blur-blur tau. tak faham apa-apa, tanya tau. hee~~


oh Kuantan, sungguh kurindu padamu~~

Budak Tengok Langit cakap, "dah lama tak tengok langit malam Kuantan. Langitnya luas terbentang. Bintang-bintang bertaburan berkerlipan macam lampu lip-lap. Tak sabar nak tunggu 15 Sya'ban..nak tengok Bulan penuh. Memang lain daripada langit malam di KL. Langit KL waktu malam warna merah..penuh awan.. Langit Kuantan gelap. hitam legam. orang putih kata pitch black. Tapi bila Bulan ada, langit jadi terang-benderang sampai nak jalan tempat gelap pun tak payah pakai lampu suluh."

orang pernah tanya apa yang seronok sangat di Kuantan ni. saya pun tak tau nak jawab macam mana. mungkin sebab langitnya.. mungkin sebab dekat dengan pantai.. mungkin sebab suasana kampusnya.. cuaca kat sini tak payah cakap la.. kejap panas, kejap sejuk.. ada yang kata bosan sebab takda benda pun kat sini. tapi tak tau la.. yang pasti, di sinilah saya belajar mengenal hidup. dan sampai sekarang, saya masih belajar.dalam sibuk ada tenang. dalam susah ada senang, dalam duka ada suka..semuanya di sini. kadang-kadang, rasa hidup berTuhan lebih masyuk di sini.. okeh, emo pulak.. eheh

Alhamdulillah, laporan praktikal berjaya disiapkan dengan jayanya. sekian lama baru ternyata, saya seorang yang tidak gemar menulis laporan. huhu..

minggu pertama ni kepala agak sengal-sengal sikit. mungkin kerana laporan itu, mungkin kerana agenda-agenda menyibukkan jadual planner saya, mungkin kerana En. Mongu tertinggal di rumah, mungkin juga kerana sudah masuk 5 hari saya tak makan masakan rumah.. eheh.. :P

okeh.. sudah! esok mau jumpa adik-adik, mau jumpa kawan-kawan, mau buat kajian untuk kertas kerja Projek Tahun Akhir, mau pergi ke kelas. Yosh!





nota entri: maaf deh. kepala saya lagi sengalan jadi entrinya santai amat. makan banyak sangat biskut Munchy mungkin.. "munch Munchy make munchness munchier. (mod: masih sengal mungkin.. munch = sengal? ^_^")"

10 comments:

~~DucKneSs~~ said...

yosh!!! usaha!!


em, kampus dekat dengan pantai..saya juga rindu kampus UMT di tepi pantai itu..huhuh...tetiap ari lepak tepi pantai..

alif zai mim ra said...

duckness:
wah.. tiap-tiap hari ke pantai?? saya jeles.. eh, kalau datang Kuantan, bagitau la. kita boleh pergi meronggeng sambil makan chakoi. lalala~

3p4h said...

Wondering....

[Ok All da best 4 ur FYP]

Fakeh said...
This comment has been removed by a blog administrator.
alif zai mim ra said...

3p4h:
wondering apa?

all the best to u too!

~~DucKneSs~~ said...

elerjik sket ngn kuantan nih..hahaha..tp kalo tup2 dah ada kt sana, i'll roger u..mau clain cakoii yg sedap..

alif zai mim ra said...

duckness:
bakpo elergik ni? takpe..takpe. roger ye. (harap dapat jumpa chakoi yang sedap nanti..hehe)

3p4h said...

Wonder knp kamu suka sama Ktn.

alif zai mim ra said...

3p4h:
sudah terjawab di entri kamu. ^_^

3p4h said...

Em.