4.7.10

Ego Kebal

Salam...


"How can you be so tough?", tanya seorang sahabat.

"I'm not", jawab saya.

"kenapa tanya?" tanya saya.

"because you were different during high school", jawabnya.

"really? people change."


kalau saya tough, dah lama dinding ego itu saya pecahkan. tapi saya tak mampu. saya hanya mampu biar. biar..

Kellie's Castle, Perak



nota hati: Kerana Allah sayangkan kamu, saya juga sayangkan kamu. :')

4 comments:

~~DucKneSs~~ said...

ada jugak hikmah ego tu kan?ia biar kita nampak kebal dan kukuh..walaupun hakikatnya, isi dalam dah habis digigit anai2..

alif zai mim ra said...

duckness:
benar.. benar.. tapi jangan sampai ego itu menjadi perosak diri. sebab ia bisa menyakiti diri dan orang lain dan susah untuk diubati. ;)

Ummu Najla said...

Waaaa! Saya tahu dialog ini, siapa, di mana, bagaimana, semua~

[nak nanges ah rasa~]

Tembok Besar Cina lagi susah nak pecah kak...

Biar aja dulu... Mungkin belum masanya... Kan? Kan?

Tapi jangan sampai terlambat!
Life's short! ;)

alif zai mim ra said...

ummu najla:
biar rahsia ya. ;)

[jangan nanes.. tinggikan ego baru tak nanes. ha ha ha]

boleh je pecahkan, kita hentam pakai bola 'canon' macam Sultan al-Fateh buat. insyaAllah. :P

yang penting kita sabar dan faham. yup, life's short.. so live it to the fullest. ;)