28.7.10

Tali dan Magnet

Salam..


bagi saya,
hubungan sesama kawan
umpama seurat benang.
macam juga tali.
saling berhubung.
dekat.

tetapi sekali putus,
susah untuk disambungkan semula
melainkan diikat simpul.

tetapi simpulan akan tetap menjadi simpulan.
tidak seperti asal.

cumanya,
kalau kuat simpulannya, maka teguhlah ikatan itu.
kalau lemah simpulannya, maka akan mudah terurai akan ikatan itu.


bagi saya juga,
hubungan sesama kawan
umpama tarikan magnet.

saya cas lain.
kawan cas lain.
saling bertarikan.
kuat.

tetapi,
bila ada yang bertukar cas
maka saling bertolakan.

...


aduh...

boleh tak,
kalau hubungan sesama kawan
macam saya dan piza?
sebab saya suka piza.

hee~~ \(^_^)/


tapi,
kalaulah itu boleh kan.

aduuh... (_ _ )"




mungkin ini yang dimaksudkan dengan istilah "terimalah seadanya".


saya tidak sekuat mana. tapi saya mau jadi kuat! ^_^





nota: saya lupa nak kongsi entri ini. bacalah. saya suka. Cik Land of Smiles pun suka. entri bagus. cumanya abaikan gambar-gambar dalam entri tersebut ye.. ehehe
nota lagi: oh ya, semalam nisfu sya'ban. alhamdulillah, sempat berpuasa semalam. Bulan pun cantik. tak lama lagi, Ramadhan datang. wee~~

6 comments:

~~DucKneSs~~ said...

betol kan..bila dah ada simpul, apa2 jadi, musti kita akan ingat balik simpul yang ada tu..xkan sama weh..


xpe..kita kan geng 'kuat'..buleh terbang2..xleh layan piza sangat sebab kalo berat btambah, terbang xnaek..hehe..

~huhu..aku mau puasa utk nisfu, tapi kawan cakap hari isnin..so, xpuasa la selasa tu..tup2..dia salah..huhu

hanasakura said...

Entri yang cantik dari Wani Ardy disamping terlalu banyak gambar seksi. T_T

Ya, kawan yang baik adalah menerima seadanya. Kawan seperti suami isteri, saling melengkapi dan saling menerima. Cinta tanpa syarat.

Susah untuk mempunyai hubungan begitu. Tapi tidak mustahil. Jom, belajar untuk jadi begitu. =)

~hanasakura~

NooB said...

ak suka pizza gak...
so kita leh jd kawan x nie..?

alif zai mim ra said...

duckness:
ala.. takleh layan piza sangat ke? huhu..
p/s: akan datang saya akan keluarkan entri berani mati saya tentang piza. tunggu saya dapat kekuatan utk keluarkan entri itu dulu ye. huhuhu

hanasakura:
maaf kak. lupa nak bagitau tentang gambar2 itu. eheh.. gomen..
akak, jom kita belajar! ;)

noob:
bagus! kita geng! hehe

Kisah Aku... said...

suka suka suka!=p

alif zai mim ra said...

kisah aku:
hehe.. ;)

eh.. macam kenal kapal terbang itu! :P